Laat klanten zien waarom ze juist voor jou moeten kiezen

14 juni 2022

Waarom kiest een klant voor je praktijk en niet voor een andere praktijk? Vaak is dit erg onduidelijk en daardoor is het aantrekken van klanten een moeilijke kwestie. Met Qualiview zie je de ervaring door de ogen van je klant. Deel deze prestaties met je klanten en stakeholders en je zult zien dat dit significant bijdraagt aan meer instroom en betere branding van je praktijk.

Inzicht in de beleving van je klanten

Door het gebruik van Qualiview krijg je inzicht in de beleving van je klanten met betrekking tot hun ervaring in je praktijk. Als er door statistische significantie herhaaldelijk punten naar boven komen, weet je waar je je op moet focussen de aankomende tijd. Negatieve punten ga je aan werken als een organisatorisch doel of focus voor je werknemers. Positieve punten – of reeds omgebogen negatieve punten – kun je richting je klanten communiceren als herkenbare eigenschappen van je praktijk.

Wij laten zien waar we goed in zijn via onze marketingkanalen. Niet omdat wij dat vinden, maar omdat onze klanten dat vinden. Instroom van nieuwe klanten neemt toe doordat potentiële klanten de ervaring van andere klanten lezen en zij op basis van deze ervaringen een goede keuze kunnen maken.

Mark Brakké, Somatic Fysio en Sport

Landelijke benchmark toepassen

Máár, je kunt nog duidelijker je onderscheidende eigenschappen in beeld krijgen, door de ervaring van je klanten af te zetten ten opzichte van de landelijke gemiddelden. Door de klantenervaringen te vergelijken met de landelijke benchmark krijg je inzicht in je sterke punten. Punten waar je bovengemiddeld sterk op scoort, zijn (deels) voor je praktijk onderscheidende waarden. Je hebt met Qualiview inzichten in je markt en hoe je klanten je presteren waarderen, daar waar organisaties buiten de zorg dure marketingspecialisten inhuren om hun onderscheidende waarden inzichtelijk te maken.

Goede resultaten behaald?

Op goede resultaten mag je trots zijn. Deel de resultaten van je praktijk daarom met je stakeholders en klanten. Via de Qualiview widget, narrowcasting en in je jaarverslag. Maar ook via social media, op je website of in de lokale media. Gebruik de rapportages van Qualiview als bewijslast en maak van bestaande klanten ambassadeurs. Zo zet je je boodschap extra kracht bij en zorg je voor positieve mond-tot-mondreclame.

Qualiview Widget voor je website

​Een mooi voorbeeld hoe je de positieve ervaringen van je klanten kunt communiceren, is via de Qualiview Widget voor op je website. Daarin wordt onder anderen de Net Promoter Score gecommuniceerd. Behalve de goede resultaten overbrengen aan je klanten geef je ze ook de boodschap: wij zijn trots op onze resultaten en durven transparant de ervaringen van anderen te communiceren.

Benieuwd naar onze Qualiview widget? Neem even contact op.